Televisie Koningshuis Ogen © Manja Croiset

Zit een beetje in mijn radio tv gids te bladeren.

Mijn cyclops valt op

Koningshuis wordt vervolgd.

Vreugdevol, denk ik wat hebben ze nu weer uitgevreten en nu eens niet getolereerd.

Maar helaas, niet goed gezien een of ander programma e.o met de royals met de camera gevolgd.

Volgens mij zijn ze helemaal niet royaal, behalve voor zichzelf.

 

Tja, die leraar biologie met zijn ” de hoogste vorm van vermaak, is leedvermaak”

Doorgaans denk ik niet zo. Laat ze maar eens goed op hun bek gaan.

Ode an der Schadefreude

 

Ludwig van Beethoven was gedesillusioneerd zijn keizersconcert reeds geschreven.

Dat wordt tegenwoordig in het Koninklijk  Concertgebouw gespeeld.

 

In Leiden waren ze gek, daar waren het de corps ballen, die iedere voorstelling opende met het Io vivat.

Zijn de blauwen er, dan het Wilhelmus, hadden we daarvoor kaartjes gekocht?

Toegift? Prelude…

Nieuwe naam voor het volkslied.

Wel in stijl voor een concert.

MC

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Manja_Croiset

2 Reacties op “Televisie Koningshuis Ogen © Manja Croiset

  1. Weer mooie kritische gedachten over het kh. Af en toe vang ik een glimp op van het programma Blauw Bloed. De leegte druipt er van af. Meestal gaat het over de kleren die ze aan hebben of dat ze aan een officieel staatsbezoek hebben deelgenomen met een trein van zakenbelangenbehartigers erachteraan. Zonder schaamte wordt er dan bij vermeld dat ze voor onze export heel nuttig zijn.

    Like

Geef een reactie

